background img

PERKONGSIAN MAKLUMAT

Dropbox : Penyedia Penyimpanan Data POPULAR (1)

Pernahkah anda mengalami masalah berikut?
  • Mencari tempat penyimpanan data yang anda boleh akses di mana-mana sahaja!
  • Sering terlupa pendrive anda menyebabkan anda tidak dapat mengakses data-data anda?
  • Mencari kaedah yang memudahkan anda berkongsi sesuatu data kepada rakan-rakan anda?
Jika YA! perkhidmatan yang ditawarkan oleh Dropbox mampu menyelesaikan masalah anda!

Apa itu Dropbox?
Untuk memudahkan pemahaman anda,dropbox merupakan penyedia penyimpanan data berasaskan web.Bermaksud,dengan menggunakan perkhidmatan ini,anda boleh menyimpan data-data anda di internet serta berkongsi kepada rakan-rakan yang anda inginkan.
Sudah tentu dengan adanya perkhidmatan ini,mereka yang kerap kali terlupa untuk membawa pendrive tidak perlu risau lagi kerana dengan adanya Dropbox ini,anda hanya perlu upload data-data yang anda inginkan terus ke webDropbox! sudah tentu bagi mereka yang melakukan kerja di rumah,anda hanya perlu mengupload data-data anda ke dropbox,dan anda boleh mengaksesnya di mana sahaja termasuk di tempat kerja anda :)
Berikut adalah info mengenai Dropbox melalui wikipedia :
Dropbox is a file hosting service operated by Dropbox, Inc., headquartered in San Francisco, California, that offerscloud storagefile synchronizationpersonal cloud, and client software. Dropbox allows users to create a special folder on each of their computers, which Dropbox then synchronizes so that it appears to be the same folder (with the same contents) regardless of which computer is used to view it. Files placed in this folder also are accessible through awebsite and mobile phone applications.
Dropbox, Inc., was founded in 2007 by Drew Houston and Arash Ferdowsi, as a Y Combinator startup company.[6]
Dropbox provides client software for Microsoft WindowsMac OS XLinuxAndroidiOSBlackBerry OS and web browsers, as well as unofficial ports to SymbianWindows Phone, and MeeGo.”

Bagaimana mendaftar akaun Dropbox ini?
Jangan risau! pendaftaran akaun Dropbox adalah PERCUMA dan anda akan dibekalkan 2GB setelah membuat pendaftaran.Untuk storan data yang melebihi dari 2GB,anda boleh membuat pilihan untuk upgrade akaun anda dan yuran dengan harga berpatutan ditawarkan.
Jika anda berminat,anda hanya perlu isikan maklumat pada borang yang disediakan
borangdropbox


KLIK DI SINI UNTUK MENDAFTAR




Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

DOWNLOAD OUR WEBSITE APP

DOWNLOAD APLIKASI KAMI DI SINI

LIKE US ON FACEBOOK!

Followers