background img

PERKONGSIAN MAKLUMAT

CARTOON NETWORK

vecasts| Cartoon Network channel Onlinem Free

<div class="notification error"> Do oglądania wymagana jest darmowa wtyczka Adobe Flash Player. <a href="http://get.adobe.com/flashplayer/">Pobierz i zainstaluj.</a></div>

TONTON TV9 ONLINE

Watch TV9 Online Malaysia Tv9 Dekat Di Hati


TONTON tv9 online

PEMBONGKARAN: HUBUNGAN ANTARA KIBLAT, KAABAH DAN JUGA HARI KIAMAT

Sesungguhnya rumah yang pertama dibangunkan untuk manusia beribadah adalah yang di Bakkah (Makkah) yang diberkati dan menjadi petunjuk manusia. (QS.Ali Imran. 96 )

Kita mungkin pernah bertanya kenapa harus solat mengadap Kiblat, dan juga kenapa harus ada Ibadah Tawaf?

Ini juga sering menjadi tanda tanya manusia, seperti ini:

1. Masa sekolah dulu anda ada belajar Teori Kaedah Tangan Kanan kan, dimana putaran tenaga kalu bergerak berlawanan dengan arah jam, maka arah tenaga akan naik keatas.

2. Dengan pole ibadah tawaf dimana bergerak dengan jalan berputar berlawanan jam di kaabah, ini menimbulkan pertanyaan, kenapa tidak boleh terbalikkan arah tersebut, searah dengan arah jam misalnya?

3. Kenapa solat yang dijalankan harus mengadap Kiblat?
Dan juga berdoa dan pengekebumian menghadap kepada Kiblat?

4. Kenapa Sembahyang di Masjidil Haram menurut Hadis nilainya 100.000 kali dari di tempat sendiri?

5. Singgasana Tuhan ada di Langit Tertinggi??

Pembongkarannya...

1. Tenaga Solat dan Doa dari individu atau jemaah seluruh dunia terkumpul di Kaabah pada SETIAP SAAT, kerana Bumi berputar sehingga solat dari seluruh dunia tidak terhenti dalam masa 24 jam,

Misal orang di Sabah solat zohor, beberapa minit selepas itu orang Johor pulak, beberapa minit kemudian bahagian utara Malaysia pulak dan seterusnya.

Sebelum selesai zohor di India Pakistan di Malaysia sudah mulai Asar dan seterusnya.

Pada saat Zohor di Malaysia London solat Subuh dan seterusnya 24 jam setiap hari, minggu, bulan, tahun dan seterusnya.

2. Tenaga yang terkumpul, berlapis dan bertumpu akan diputarkan, dimana ini dilakukan oleh orang-orang yang bertawaf dimana berputar secara berlawanan arah jam yang dilakukan oleh Jemaah Mekah sekitarnya dan Jemaah Haji.

3. Maka menurut dari aplikasi Teori Kaedah Tangan Kanan bahawa tenaga yang terkumpul akan diputarkan dengan tawaf dan Hasilnya kumpulan tenaga tadi akan MENUJU ke LANGIT!!!

Maka sedikit terjawab bahawa tenaga itu tidak berhenti di Kaabah namun semuanya naik ke langit.

Sebagai satu cerobong yang dimulai dari Kaabah.

Menuju Langit yang mana ke mana disampaikan tu wallahu a'lam.

Yang jelas pasti ALLAH telah membuat saluran agar solat dan doa dalam bentuk tenaga agar sampai ke Hadirat Nya.

Jadi selama 24 Jam sehari terpancar cerobong tenaga yang terfokus naik ke atas Langit.

Selamanya sehinggakan tidak ada manusia yang solah dan tawaf (Kiamat?).

Kesimpulan

1. Solat dan Doa, diyakini akan sampai ke langit menuju Singgahsana ALLAH selama memenuhi kira-kira persyaratan uraian di atas dengan sentiasa renungan hukum agama dan hukum alam, kerana dua-duanya dicipta oleh Allah juga.

Jadi harus "Saintis dan Ulama bersama-sama / sokongan satu sama lain mencapai sefahaman yang lebih luas agama dan Manfaat itulah diterima dalam dan luar.

2. Memperkuatkan kita dalam beribadah solat dan doa khususnya dan menggiatkan diri untuk selalu on-line 24 jam dengan ALLAH, sehingga jiwa akan selalu terjaga dan membuatkan segala kebaikan yang dilakukan dengan ikhlas.

3. Terjawablah jika solat itu bukanlah menyembah batu
( Kaabah ) seperti yang dituduhkan oleh Kaum orientalis, tenaga yang digunakan untuk membawa bersama-sama sifat solat dan doa untuk sampai kepada Allah dengan usaha manusia itu sendiri.

4. Allah Maha Bijaksana, Maha Besar dan Maha Segalanya.

5. Ini sekadar renungan dan analisa, mudah mudahan dapat memotivasikan kita untuk mencetuskan fikiran, kajian lebih dalam untuk lebih lanjut bagi mengukuhkan iman dan saksi Bahawa ALLAH Menciptakan Semesta dengan penuh Kesempurnaan tidak dengan main-main (asal jadi)

Jadi itu lebih banyak dan pebih percaya diri dalam kasih ALLAH Yang Maha Esa.

Mungkin ini renungan dan berfantasi, sekurang-kurangnya untuk pendekatan ini yang mampu menjawab pertanyaan sebagaimana di atas dan tidak bertentangan denga Kitab Suci dan Hadis bahkan mendukungnya.

Semoga bermanfaat..

Ramalan untuk memastikan bahawa Kaabah dan Kiamat hanya Allah yang tahu:

1. Kaabah akan hancur dengan sendirinya (terbukti dengan ditenggelamkannya satu pasukan akan menyerang Kaabah suatu hari nanti).

2. Jika pusat bumi bergeser akan banyak kekacauan (seperti Muslim yang tidak mengenal waktu).

3. Kiamat akan cepat terjadi jika solat sudah ditinggalkan.

4. Anda pasti juga penah mendengar jika siapa yang meninggalkan solat berarti telah merobohkan Agama.

5. Untuk selain Islam, lama-kelamaan kesemuanya akan terbongkar, sepertimana pentium 2 dan pentium 4 adalah sangat berbezakan..

Bagaimana petunjuk Allah disempurnakan dari umat Nabi Ibrahim a.s., hingga Muhammad S.A.W, Nabi Musa a.s. dan Nabi Isa a.s. menyempurnakan Taurat dengan Injil, dan Muhammad SAW menyempurnakan keduanya dengan Al-Quran.

Sehingga kalian mengerti bahawa kita dulu adalah umat yang satu.

Itulah kebesaran Allah SWT masih banyak lagi yang tersembunyi di dunia ini yang masih tidak terjawab.




sumber

Kereta terbang selama lapan minit


DEE-ANN DURBIN, Amerika Syarikat (AS) - Prototaip kereta terbang ciptaan syarikat Terrafugia Inc. berjaya menamatkan penerbangan sulung pada bulan lalu.

Kenderaan itu yang dinamakan Transition memiliki dua tempat duduk, empat tayar dan sayap yang boleh dilipat.

Ia mampu terbang pada ketinggian 426 meter selama lapan minit dalam ujian yang diadakan pada 23 Mac lalu.
Setakat ini, kira-kira 100 orang telah membayar deposit sebanyak AS$10,000 (RM30,502) untuk membeli Transition.

Bilangan pembeli dijangka meningkat selepas kereta itu dipamerkan semasa Pameran Automotif New York berlangsung pada hujung minggu ini.

Menurut syarikat berkenaan, Transition dijual pada harga AS$279,000 (RM850,952).
Kenderaan tersebut turut memerlukan landasan untuk terbang.

Ketika ini, kereta itu menjalani satu siri ujian kemalangan bagi memastikan ia memenuhi piawaian keselamatan AS.

Menurut jurucakap syarikat itu, kelajuan Transition boleh mencecah 112 kilometer sejam (km/j) di jalan raya dan 185km/j di udara. - Agensi

Adakah kita tahu mukjizat Zamzam??


Adakah kita tahu mukjizat Zamzam??

Paras air Zamzam adalah sekitar 10,6 kaki di bawah permukaan. Ia adalah keajaiban Allah bahawa apabila Zam Zam telah dipam secara berterusan
untuk lebih daripada 24 jam dengan kadar mengepam 8,000 liter per kedua, paras air menurun kepada hampir 44 kaki di bawah permukaan,

TETAPI APABILA.....

Apabila pengepaman dihentikan, tahap serta-merta dinaikkan semula kepada 13 kaki selepas 11 minit. 8,000 liter sesaat bermakna bahawa 8000 x 60 = 480,000 liter
seminit 480.000 liter setiap minit bermakna bahawa 480,000 x 60 = 28,8 Juta liter sejam Dan 28,8 Juta liter jam bermakna 28800000 x 24 = 691,2 Juta liter sehari
Jadi 690 Juta liter Zamzam di pam dalam masa 24 jam, tetapi ia telah dibekalkan semula dalam 11 minit sahaja.

Terdapat 2 mukjizat di sini ;

1. Zamzam diisi semula dengan segera
2. Allah tidak membuang tambahan Zamzam daripada naik, jika tidak dunia akan tenggelam.

Ia adalah terjemahan perkataan Zamzam , yang bermakna Henti!!!!!!! Berhenti!!!!!!!!!

Dalam Arab, ia adalah tali / mengekang dilampirkan kepada melenting atau noseband & ia adalah digunakan / ditarik untuk menghentikan laran haiwan.

Air Zamzam ♥ tidak mempunyai warna atau bau, tetapi ia mempunyai rasa yang berbeza.

DIPOTONG TANGAN KERANA MEMBERI SEDEKAH


Dikisahkan bahawa semasa berlakunya kekurangan makanan dalam kalangan Bani Israel, maka lalulah seorang fakir menghampiri rumah seorang kaya dengan berkata, "Sedekahlah kamu kepadaku dengan sepotong roti dengan ikhlas kerana Allah s.w.t." Setelah fakir miskin itu berkata demikian maka keluarlah anak gadis orang kaya, lalu memberikan roti yang masih panas kepadanya. Sebaik sahaja gadis itu memberikan roti tersebut maka keluarlah bapa gadis tersebut yang bakhil itu terus memotong tangan kanan anak gadisnya sehingga putus. Semenjak dari peristiwa itu maka Allah s.w.t pun mengubah kehidupan orang kaya itu dengan menarik kembali harta kekayaannya sehingga dia menjadi seorang yang fakir miskin dan akhirnya dia meninggal dunia dalam keadaan yang paling hina.

Anak gadis itu menjadi pengemis dan meminta-minta dari satu rumah ke rumah. Maka pada suatu hari anak gadis itu menghampiri rumah seorang kaya sambil meminta sedekah, maka keluarlah seorang ibu dari rumah tersebut. Ibu tersebut sangat kagum dengan kecantikannya dan mempelawa anak gadis itu masuk ke rumahnya. Ibu itu sangat tertarik dengan gadis tersebut dan dia berhajat untuk mengahwinkan anaknya dengan gadis tersebut. Maka setelah perkahwinan itu selesai, maka si ibu itu pun memberikan pakaian dan perhiasan bagi menggantikan pakaiannya.

Pada suatu malam apabila sudah dihidang makanan malam, maka si suami hendak makan bersamanya. Oleh kerana anak gadis itu kudung tangannya dan suaminya juga tidak tahu bahawa dia itu kudung, manakala ibunya juga telah merahsiakan tentang tangan gadis tersebut. Maka apabila suaminya menyuruh dia makan, lalu dia makan dengan tangan kiri. Apabila suaminya melihat keadaan isterinya itu dia pun berkata, "Aku mendapat tahu bahawa orang fakir tidak tahu dalam tatacara harian, oleh itu makanlah dengan tangan kanan dan bukan dengan tangan kiri."

Setelah si suami berkata demikian, maka isterinya itu tetap makan dengan tangan kiri, walaupun suaminya berulang kali memberitahunya. Dengan tiba-tiba terdengar suara dari sebelah pintu, "Keluarkanlah tangan kananmu itu wahai hamba Allah, sesungguhnya kamu telah mendermakan sepotong roti dengan ikhlas kerana Ku, maka tidak ada halangan bagi-Ku memberikan kembali akan tangan kananmu itu."

Setelah gadis itu mendengar suara tersebut, maka dia pun mengeluarkan tangan kanannya, dan dia mendapati tangan kanannya berada dalam keadaan asalnya, dan dia pun makan bersama suaminya dengan menggunakan tangan kanan. Hendaklah kita sentiasa menghormati tetamu kita, walaupun dia fakir miskin apabila dia telah datang ke rumah kita maka sesungguhnya dia adalah tetamu kita.

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud, "Barangsiapa menghormati tetamu, maka sesungguhnya dia telah menghormatiku, dan barangsiapa menghormatiku, maka sesungguhnya dia telah memuliakan Allah s.w.t. Dan barangsiapa telah menjadi kemarahan tetamu, dia telah menjadi kemarahanku. Dan barangsiapa menjadikan kemarahanku, sesungguhnya dia telah menjadikan murka Allah s.w.t."

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud, "Sesungguhnya tetamu itu apabila dia datang ke rumah seseorang mukmin itu, maka dia masuk bersama dengan seribu berkah dan seribu rahmat."

Solat cara rasulullah SAW


Pelbagai jenis solat yang kita nampak. Ada yang mengangkat takbir, dan ada yang tidak. Ada yang suka mengerakkan kan jari ketika tahiyyat awal, dan ada yang tidak. Ia bergantung kepada fahaman dan pegangan masing-masing. Jika ingin dihuraikan bagaimanakah cara solat Rasulullah, ia begitu panjang sekali untuk dihuraikan. Walaubagaimanapun terdapat sedikit persoalan yang dilontarkan kepada ustaz berkenaan solat cara Rasulullah SAW. Jom ikuti soal jawba di bawah ini.
Soalan :
Bolehkah seseorang itu menggerakkan jari telunjuknya menulis nama Allah ketika membaca kalimah syahadah ketika bersembahyang dengan tujuan supaya lebih khusyuk? Apa perlakuan yang makruh dan tidak seharusnya dilakukan apabila menunaikan sembahyang?
Jawapan :
Solat adalah ibadat yang mesti dilaksanakan sepertimana diajar Nabi. Tidak boleh ada penambahan perlakuan dalam solat apa bentuk sekalipun, sama ada ucapan atau pergerakan.
Ini berdasarkan hadis Rasulullah yang bermaksud “Solatlah kamu seperti mana kamu nampak aku solat,” ertinya solat mestilah sama seperti mana solat Nabi.
Menggerakkan jari telunjuk menulis nama Allah ketika membaca syahadah tidak pernah dilakukan Nabi, oleh itu tidak boleh melakukannya dalam solat atas apa tujuan pun.
Ada banyak cara yang diajar Nabi untuk mendapatkan khusyuk, antaranya: pemusatan pemikiran, menumpukan penglihatan serta tafahum iaitu pengertian mengenai solat.
Antara perlakuan makruh dalam solat ialah; meninggalkan perkara sunat dengan sengaja, menggerakkan anggota, memejamkan mata dan menoleh atau bergerak yang tidak perlu dalam solat.

7 Teknik Berkesan Untuk Dirogol : Hanya Untuk Pembaca Wanita Sahaja!


Bahaya! Statistik kes rogol semakin menurun! Ini adalah petanda bahaya..satu petanda yang menunjukkan bahawa pekerjaan doktor, polis dan lain-lain jenis pekerjaan semakin berkurang..Maka mungkin suatu hari nanti negara kita takkan memerlukan lagi polis untuk menyiasat kes rogol dan juga negara juga mungkin takkan memerlukan lagi doktor untuk membuat post mortem terhadap janin dan bayi yang sebelum ini bersepah digonggong anjing dan bermain-main di tali air ataupun longkang yang berhampiran..Kemungkinan besar pekerjaan yang bersangkut paut dengan kes rogol akan pupus dan lenyap ditelan zaman!

Situasi ini sangat merbahaya kepada kerajaan Malaysia! Jadi kepada wanita wanita di luar sana..jom ikuti teknik teknik di bawah sebagai suatu sumbangan dan pengorbanan korang sebagai satu tanda cintanya korang kepada tanah air tercinta ini demi mengelakkan Malaysia kehilangan sektor pekerjaan yang penting dalam membina sebuah negara yang maju dan bertamadun.
PERTAMA : Untuk menjayakan misi mengorbankan diri untuk negara ini memerlukan korang bekerja keras di luar rumah..Jadi sebelum keluar rumah itu kalau boleh pakaian tu jangan la tutup sangat..Ustazah ni tidak sesuai untuk menjalankan amanah dan tanggungjawab ini..maka sebelum keluar tu pastikan pakaian tu tidak terlalu longgar, sedikit sendat dan tudung tu WAJIB kecik dan tidak menutup dada supaya ianya tidak mengganggu pergerakan korang demi memperjuangkan nasib tanah air tercinta ini.Teknik persiapan seperti ini jarang diajar kepada orang biasa..
KEDUA : Jangan keluar sorang-sorang! Bahaya! Kalau boleh keluar la berdua..keluar dengan pakwe ke pacar ke BF ke..apa lagi kata ganti nama kepada pasangan tidak halal ni? Apa-apa je la kan..masa keluar tu alaaa pegang la tangan pakwe tu ketat-ketat..muka tu jangan la ketat pulak..cuba senyum manja…^__^ haaa camni..
KETIGA : Dah keluar tu takkan taknak makan bersama kan? Cuba tunjukkan kasih sayang seorang kekasih kepada kekasih tidak halal korang tu..suap dia! ok? Pastu dengan muka mencebik cakap camni ” Alaaaa baby ni, mam cam baby..comot cungguh..meh ayang nak tesat “..( ini bahasa manja kekasih..lu orang ape tahu )
KEEMPAT : Lepas adegan suap menyuap dah selesai..cuba tanya dia soalan-soalan yang boleh merangsang otaknya untuk berimaginasi..bukankah soalan-soalan yang berorientasikan imaginasi ini boleh menajamkan IQ seseorang! Tanya je soalan berkaitan apakah perancangan masa depan bersama si ‘bakal suami kononnya’ tu..tanya nanti nak cat bilik warna ape..bilik pengantin nanti nak perabot camne..paling penting kena tanya bab KATIL! Ingat, bab KATIL! Tanya la pakwe tu nanti katil tu nak pakai saiz Queen ke King..pastu nak cadar warna apa..kalau boleh rancang terus daripada sekarang warna cadar untuk malam pertama nanti..ok?
KELIMA : Selesai dengan teknik meransang minda..kepada pergi kepada teknik meransang hormon lelaki supaya pakwe korang tu nanti makin punya sifat kelakian..bukankah punya sifat kelakian itu adalah macho? ****h la sape-sape taknak pakwe macho..Lokasi seterusnya adalah panggung wayang..kalau lelaki biasanya bersifat gentleman untuk menambat hati pasangan, maka korang timbulkanlah sifat gentlewoman korang tu terhadap pasangan masing masing ketika menonton panggung wayang..bila ada je adegan ngeri dan seram maka korang peluk la erat-erat lengan pasangan korang tu..bukan apa, ianya mampu meransang hormon lelaki pakwe korang untuk dirembeskan dengan sangat cepat, maka pakwe korang tu mesti takkan terasa takut dan seram akibat pengeluaran hormon kelakian yang berlebihan..jadi lepas tu korang boleh la berbangga dengan kemachoan pakwe korang tu dekat member-member yang lain..
KEENAM : Selesai sudah teknik meransang hormon lelaki di panggung wayang, jadi seterusnya korang pun balik la ke rumah kan..Ok, disini peranan korang adalah untuk menelefonnya setiap masa..kalau boleh tu waktu tengah malam sikit..mula-mula tu tanya la pakwe korang tu pasal agama..pastu suka hati korang la nak cakap pasal apa..alaah, jangan jadi jumud ok! Ini adalah teknik rahsia di mana ianya hanya diketahui pasangan-pasangan kekasih yang sedang berjuang.Ini dinamakan teknik memohon keberkatan dalam perhubungan..
KETUJUH : Yang terakhir ini adalah teknik yang paling dasyat..mengikut statistik yang dikeluarkan Metro dan Kosmo menyebutkan bahawa teknik inilah yang menemui kegagalan paling minimum..testimoni daripada pengamal teknik ini rata-rata mengakui keberkesanan teknik ini..Inilah teknik Ajak & Sembunyi..jadi untuk mengamalkan teknik ini memerlukan korang menguasai teknik-teknik di atas secara mahir..Teknik Ajak & Sembunyi memerlukan korang menantikan hari istimewa buat sang kekasih contohnya Valentine’s Day, Hari Ibu, Hari Pekerja, Hari Besday dia dan lain-lain hari yang korang rasa ianya betul-betul istimewa buat pakwe korang tu..maka setelah hari istimewa itu tiba, maka korang pun belikan pakwe tu hadiah istimewa dan AJAK pakwe tu ke suatu tempat yang terSEMBUNYI daripada pandangan mata manusia yang lain..takkan la nak ke tempat yang korang boleh sembunyi daripada malaikat Rakib dan ‘Atid kot..bengong! Mana ada tempat persembunyian camtu..Ok, kenapa kena pergi tempat tempat yang sunyi dan tersembunyi camtu? Sebab ianya penting untuk misi korang ini berjaya..lagipun tempat tempat camtu kan romantik..sesuai untuk korang bermadu kasih dan cinta..sekian.
Info tambahan : Selepas selesai melakukan ketujuh-tujuh teknik di atas..maka jika kena gaya dan masanya maka korang akan mendapat anak tidak sah taraf dalam jangka masa terdekat..jadi adakah misi korang sudah selesai? Belum! Selepas ditinggalkan pakwe korang atas alasan ingin menjaga agama dan maruah keluarga maka korang mestilah mengumpulkan bahan bukti seperti SMS jiwang dan juga rekod perbualan..maka selepas itu bawalah bahan bukti terbabit ke balai polis berhampiran dan buatlah laporan polis bahawa korang dirogol..Ianya baik untuk kelestarian pasukan polis untuk terus mencari makan dengan menyelongkar dan menyiasat bukti-bukti yang korang bawa tadi.
Lagi Info tambahan : Selepas selesai melahirkan anak tidak sah taraf korang tu..jangan buang terlalu dekat seperti di tepi surau ataupun di sekitar pasar kerana kemungkinan untuk korang ditangkap dan didakwa adalah sangat besar..maka apa yang perlu korang lakukakan adalah letakkan anak tidak sah taraf korang tu secara perlahan lahan di tali air ataupun longkang yang mengalir kerana ianya terbukti berkesan untuk menghilangkan kesan bukti yang ditinggalkan..Ianya baik untuk kelestarian pekerjaan yang terlibat dalam kerja-kerja post mortem seperti doktor dan penyiasat persendirian..Jadi kepada wanita yang telah menguasai teknik ini dan telah berjaya dirogol pakwe dengan jayanya maka diucapkan sekalung kalung tinggi penghargaan dan tahniah KERANA ANDA TELAH TERBUKTI BERJASA UNTUK AGAMA, BANGSA & NEGARA!

sumber:gilerkentang

Persoalan Makhluk Sebelum Adam dan Dinosaur


Penciptaan Adam
Setelah Allah SWT. menciptakan bumi, langit, dan malaikat, Allah berkehendak untuk menciptakan makhluk lain yang nantinya akan dipercaya menghuni, mengisi, serta memelihara bumi tempat tinggalnya. Saat Allah memberitahu para malaikat akan kehendak-Nya untuk menciptakan manusia, mereka khuatir makhluk tersebut nantinya akan membangkang terhadap ketentuan-Nya dan melakukan kerusakan di muka bumi. Berkatalah para malaikat kepada Allah:
“Mengapa engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?"
(Al-Baqarah : 30)
Allah kemudian berfirman untuk menghilangkan keraguan para malaikat-Nya:
“Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui."
(Al-Baqarah : 30)
Lalu diciptakanlah Adam oleh Allah dari segumpal tanah liat yang kering dan lumpur hitam yang dibentuk sedemikian rupa. Setelah disempurnakan bentuknya, maka ditiupkanlah roh ke dalamnya sehingga ia dapat bergerak dan menjadi manusia yang sempurna. Awalnya Nabi Adam a.s. ditempatkan di syurga, tetapi terkena tipu daya iblis kemudian diturunkan ke bumi bersama istrinya kerana mengingkari ketentuan Allah.
Adam diturunkan dibumi bukan karena mengingkari ketentuan, melainkan dari sejak akan diciptakan, Allah sudah menunjuk Adam sebagai khalifah di muka bumi. jadi meskipun tidak melanggar ketentuan (Allah) adam akan tetap diturunkan kebumi sebagai khalifah pertama.
Adam merupakan nabi dan juga manusia pertama yang bergelar khalifah Allah yang dimuliakan dan ditinggikan derajatnya. Ia diutus untuk memperingatkan anak cucunya agar menyembah Allah. Di antara sekian banyak anak cucunya, ada yang taat dan ada pula yang membangkang.


 Persoalan Makhluk Sebelum Adam
Menurut syariat Islam, manusia tidak diciptakan dibumi, tapi manusia dijadikan khalifah (pengganti/penerus) di bumi, sebagai makhluk pengganti yang tentunya ada makhluk lain yang di ganti, dengan kata lain adalah Adam 'bukanlah Makhluk Pertama' dibumi, tetapi ia adalah 'Manusia Pertama' dalam ajaran Agama Samawi, dan Allah tidak mengatakan untuk mengganti manusia sebelumnya, tapi pengganti makhluk yang telah membuat kerusakan dan menumpahkan darah dibumi.
Sebelum kehadiran manusia telah banyak umat yang terdiri malaikat, jin, haiwan, tumbuhan dan sebagainya, kerana dalam Al-Qur'an ciptaan Allah disebut juga dengan kata umat. Sesuai dengan salah satu surah Al An'aam 32, yang berbunyi:
“Dan tiadalah binatang-binatang yang ada di bumi dan burung-burung yang terbang dengan kedua sayapnya, melainkan umat (juga) seperti kamu. Tiadalah Kami alpakan sesuatupun dalam Al-Kitab, kemudian kepada Tuhanlah mereka dihimpunkan.”
(Al An'aam : 32)
 Arkeologi
Dari ayat Al-Baqarah 30, banyak mengundang pertanyaan, siapakah makhluk yang berbuat kerosakan yang dimaksud oleh malaikat pada ayat di atas. Dalam kajian Arkeologi, berdasarkan fosil yang ditemukan, memang ada makhluk lain sebelum manusia. Mereka nyaris seperti manusia, tetapi memilki karakteristik yang sangat primitif dan tidak berbudaya.
Volume otak mereka lebih kecil dari manusia, oleh kerana itu, kemampuan mereka berbicara sangat terbatas karena tidak banyak suara vowel yang mampu mereka bunyikan. Kelompok makhluk ini kemudian dinamakan oleh para arkeolog sebagai Neanderthal.
Sebagai contoh Pithecanthropus Erectus memiliki volume otak sekitar 900 cc, sementara Homo sapiens memiliki volume otak diatas 1000 cc (otak kera maksimal sebesar 600 cc). Maka dari itu bisa diambil kesimpulan bahwa semenjak 20,000 tahun yang lalu, telah ada susuk makhluk yang memiliki kemampuan akal yang mendekati kemampuan berfikir manusia pada zaman sebelum kedatangan Adam.
Penafsir Al-Qur'an dan Hadis
Surah Al Hijr ayat 27 menjelaskan tentang makhluk sebelum manusia adalah bangsa Jin:
“Dan Kami telah menciptakan jin sebelum (Adam) dari api yang sangat panas.”


Mengenai penciptaan Adam sebagai khalifah di muka bumi diungkapkan dalam Al-Qur'an:
“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi”. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): “Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal Kami senantiasa bertasbih dengan memuji-Mu dan mensucikan-Mu?” Tuhan berfirman: “Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya.”
(Al-Baqarah : 30)
Nama makhluk yang diungkapkan para ahli arkeologi diatas kemudian dikaitkan pada pendapat para ahli mufassirin. Salah satu diantaranya adalah Ibnu Jazir, dalam kitab tafsir Ibnu Katsir mengatakan: "Yang dimaksud dengan makhluk sebelum Adam diciptakan adalah Al-Jan yang suka berbuat kerusakan."
Menurut salah seorang perawi hadis yang bernama Thawus al-Yamani, salah satu penghuni sekaligus penguasa/pemimpin di muka bumi adalah dari golongan jin. Ada juga yang mengatakan bahwa telah ada 3 umat yang utama sebelum Adam. Dua diantaranya dari bangsa jin, sedangkan kaum yang ketiga adalah dari golongan yang berbeza dari jin, kerana mereka ini berdarah dan berdaging.

 Persoalan Makhluk Dinosaur
Kalau benar dinosaur wujud, kenapa fosilnya hanya dijumpai di sesetengah tempat? contohnya, negara-negara eropah? kenapa fosil-fosil itu sahaja yang bertahan? kenapa yang lain semua dah jadi petroleum? Banyak kemuyskilan mengenai kewujudan dinosaur. Haiwan prasejarah mungkin wujud, namun dinosaur belum tentu.
Semasa beberapa orang sahabat ke Petrosains, penjelasan mengapa ada dinasour yang menjadi petroleum atau bahan mentah kepada kita sekarang ialah kerana dinasour itu mendiami kawasan-kawasan tanah rendah. Apabila tanah rendah itu mula ditenggelami air, bangkai/tulang dinasour ini telah menjadi mendap. Tekanan yang disebabkan oleh paras air yang tinggi menyebabkan tulang/fosil dinasour ini menjadi petroleum.
Secara umumnya, ramai orang mengetahui tentang dinosaur pengikut fakta-fakta yang dijelaskan oleh sains dan bukti-bukti fosil yang telah dijumpai. Tetapi adakah terdapat cerita tentang dinosaur ini di dalam Al-Quran ataupun kitab-kitab suci yang lain? Dari penjelasan dalam islam, tidak banyak yang kita ketahui tentang dinosaur ini. Adakah ia hidup sebelum zaman Nabi Adam a.s. atau ia hidup semasa zaman nabi tersebut? Inilah kemusykilan yang kerap kali bermain dikalangan ahli sains 
moden.


 Dinosaur Hidup Sebelum Zaman Nabi Adam
“Dan tiadalah binatang-binatang yang ada di bumi dan burung-burung yang terbang dengan kedua sayapnya, melainkan umat (juga) seperti kamu. Tiadalah Kami alpakan sesuatupun dalam Al-Kitab, kemudian kepada Tuhanlah mereka dihimpunkan.”
(Al An'aam : 32)
Haiwan prasejarah diyakini wujud seperti persoalan bagaimana malaikat tahu bahawa hamba Allah yang bakal dicipta nanti (Adam dan keturunannya) akan membuat ‘kerosakan’ dan ‘menumpah darah’ (berperang). Ini membuktikan sudah ada kehidupan makhluk lain sebelum manusia yang telah diturunkan syariat Islam. Cuma bezanya makhluk sebelum Adam berbeza dari segi jasad dan kemampuan intelektual.
Jika difikirkan secara logik akal, adalah mustahil untuk manusia hidup bersama-sama dinosaur yang telah menghuni di muka bumi ini selama berjuta-juta tahun. Kalau dikaitkan dengan sejarah manusia yang telah tercatat di dalam Al-Quran dan juga melalui kajian saintifik manusia, manusia tidak mungkin dapat hidup pada zaman dinosaur. Mana mungkin manusia dapat bercucuk tanam seperti yang dilakukan oleh Anak Nabi Adam, Qabil dan mengembala binatang ternak oleh Habil.
“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi”.




Seperti yang tertulis di dalam al-Quran, Allah telah menciptakan bumi dengan kefungsian yang lengkap termasuklah berbagai jenis binatang dan Nabi Adam diciptakan selepas penciptaan bumi.
“Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi; dan (pada) pertukaran malam dan siang; dan (pada) kapal-kapal yang belayar di laut dengan membawa benda-benda yang bermanfaat kepada manusia; demikian juga (pada) air hujan yang Allah turunkan dari langit lalu Allah hidupkan dengannya tumbuh-tumbuhan di bumi sesudah matinya, serta Ia biakkan padanya dari berbagai-bagai jenis binatang; demikian juga (pada) peredaran angin dan awan yang tunduk (kepada kuasa Allah) terapung-apung di antara langit dengan bumi; sesungguhnya (pada semuanya itu) ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan Allah kekuasaanNya, kebijaksanaanNya, dan keluasan rahmatNya) bagi kaum yang (mahu) menggunakan akal fikiran.”
(Al-Baqarah : 164)
“Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan Dia meletakkan gunung-gunung di bumi (permukaan) supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu; dan memperkembang-biakkan padanya segala macam jenis binatang. Dan Kami turunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik.”
(Luqman : 10).
Ayat-ayat tersebut menunjukkan bahawa setelah penciptaan bumi, juga dikembangbiakkan binatang-binatang. dan ini seharusnya adalah binatang-binatang prasejarah dan juga binatang- binatang yang kita lihat saat ini.

 Hidup Semasa Zaman Nabi Adam
Ada sesetengah pendapat mengatakan dinosaur itu ibarat ayam, itik dan haiwan biasa bagi Nabi Adam sebab Nabi Adam diriwayatkan sebagai bertubuh sangat besar dan tinggi.
“Dialah yang menciptakan langit dan bumi; Ia menjadikan bagi kamu pasangan-pasangan dari jenis kamu sendiri, dan menjadikan dari jenis binatang-binatang ternak pasangan-pasangan (bagi binatang-binatang itu); dengan jalan yang demikian dikembangkan-Nya (zuriat keturunan) kamu semua. Tiada sesuatupun yang sebanding dengan (Zat-Nya, sifat-sifat-Nya dan pentadbiran)-Nya, dan Dia Maha Mendengar, Maha Melihat.”
(Asy-Syura : 11)
Menurut hadits Muhammad yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Adam memiliki postur badan dengan ketinggian 60 hasta (kurang lebih 27,432 meter). Hadits mengenai ini pula ditemukan dalam riwayat Imam Muslim dan Imam Ahmad, namun dalam sanad yang berbeza.”
“Hadis Abu Hurairah r.a katanya: “Rasulullah s.a.w pernah bersabda: Allah telah menjadikan Nabi Adam setinggi enam puluh hasta. Setelah menciptakannya Allah berfirman: Pergi dan berikan salam kepada kumpulan itu. Mereka adalah sekumpulan Malaikat yang sedang duduk, maka dengarlah jawapan mereka kepadamu kerana salam itu adalah salam penghormatan untukmu dan keturunanmu. Maka Nabi Adam pergi dan mengucapkan: السَّلَامُ عَلَيْكُمْ Mereka menjawab: السَّلَامُ عَلَيْكَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ Mereka menambahkan وَرَحْمَةُ اللَّهِ Maka rupa bentuk setiap manusia yang akan memasuki Syurga adalah seperti Nabi Adam. Ketinggiannya enam puluh hasta. Setelah Nabi Adam, rupa bentuk (ketinggian) manusia terus berkurang hingga sekarang.”
Sedangkan mengikut kajian saintifik yang telah di lakukan, mamalia seperti binatang ternak yang diternak oleh Habil seperti kambing tidak wujud lagi dan pokok-pokok yang hidup di zaman dinosaur tidak mungkin digunakan sebagai bercucuk tanam. Juga cerita tentang Qabil yang membunuh Habil, dan pada masa itu Qabil telah di tunjukkan oleh Allah SWT bagaimana burung gagak menanam burung gagak yang lain.
Jadi persoalannya di sini, wujudkah burung gagak di zaman dinosaur? Burung gagak sepatutnya hanya wujud semasa wujudnya mamalia-mamalia yang lain. Adakah yang dimaksudkan dengan burung gagak itu adalah sebetul-betulnya gagak kini? Atau adakah ia burung dari jenis zaman dinosaur juga yang menyerupai seekor gagak? Sedikit sebanyak memang dinosaur itu wujud kerana kita sudah melihat bukti fosil dan kajian saintifik dari segi sains. Tetapi kemusykilan tentang dinosaur dalam Islam masih banyak yang belum kita ketahui terutamanya dari segi kehidupan manusia pertama iaitu sejak zaman Nabi Adam a.s.


Kesimpulan
Dinosaur tidak disebut di dalam al-Quran secara tepat bukan bererti tidak penting tetapi itu adalah anugerah Allah untuk manusia supaya manusia mencari dan mengkaji masa lalu dan apa hubungannya degan kehidupan sekarang dan juga untuk masa depan . Bukankah itu salah satu tujuan Allah menciptakan manusia sebagai khalifah di muka bumi .



Nama 25 Nabi dan Rasul dalam Islam dan Yahudi/Kristian



Nama nama para rasul berbeza mengikut zaman dan ajaran serta bahasa yang digunakan masyarakat pada ketika itu. Terkadang beberapa artikel mengenai sejarah bangsa silam gemar menggunakan nama-nama yang dikenali oleh bangsa yahudi, jadi saya terpanggil untuk menyenaraikan nama-nama Rasul yang wajib kita percaya sebagai ummat Islam...
Adam = Adam
Idris = Enoch
Nuh = Noah
Hud = Eber
Saleh = Shelah
Ibrahim = Abraham
Lut = Lot
Ismail = Ishmael
Ishak = Isaac
Yaakub = Jacob
Yusuf = Joseph
Aiyub = Job
Syuaib Jethro
Musa = Moses
Harun = Aaron
Daud = David
Sulaiman = Solomon
Ilyas = Elijah
Ilyasa' = Elisha
Yunus = Jonas
Zulkifli = Ezekiel
Zakaria = Zechariah
Yahya = John the Baptist
Isa = Jesus
Muhammad

Sebab Lelaki Perut Buncit Selepas Nikah


Pasti ramai tertanya-tanya kenapa perut laki dia makin ke depan selepas nikah. Memang 90 % benda ni akan terjadi kepada lelaki selepas nikaH. Berikut merupakan sebabnya.

Kebuncitan lelaki ini berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekaligus akan mudah membuatkan perut menjadi buncit. Faktor itu juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang.

Namun jika hubungan kelamin tidak dilakukan dalam tempoh yang lama, perut mereka akan kembali kendur dan zakar pula akan mula mengecut. Selalunya berlaku kepada lelaki yang dah bercerai, mereka yang dah lama menduda atau selalu sibuk dengan kerja sampaikan tuntutan nafkah batin diabaikan. Kasihan ‘dia’. ~ Sumber: Majalah Maskulin edisi Ogos tahun 2009.

Dah dapat jawapan ? huhu

HUKUM MENGAJAK ISTERI MENONTON FILEM LUCAH


SOALAN :

ASSALAMUALAIKUM USTAZ. SAYA NAK BERTANYA MENGENAI MENGAJAK ISTERI MENONTON FILEM LUCAH UNTUK TUJUAN MEMPELAJARI TENTANG CARA-CARA MELAKUKAN SEKS. INI KERANA ISTERI SAYA TIDAK BEGITU PANDAI MELAKUKAN SEKS DAN UNTUK MERANSANGKAN NAFSUNYA DULU SEBELUM MELAKUKAN HUBUNGAN KELAMIN. APA PENDAPAT USTAZ?

JAWAPAN :

Wa'alaikumussalam...
Hukumnya haram secara sepakat ulama walaupun niatnya baik. Ia diharamkan kerana :-

Pertama :
Islam mengharamkan melihat aurat orang lain, terutamanya bahagian sulit. Nabi SAW bersabda :

Ertinya : "Janganlah seorang lelaki melihat aurat lelaki yang lain, dan janganlah wanita melihat aurat wanita yang lain".

Sudah tentu apabila melihat filem tersebut, akan dilihat aurat si pelakon tadi malah dalam keadaan yang tidak diizinkan oleh Islam pula.

Kedua :
Islam juga tidak berapa menggalakkan si suami melihat kemaluan isteri dan begitu juga sebaliknya, sebagaimana disiplin seks Islam yang dinyatakan oleh Sayyidatina Aisyah r.a berkenaan hubungannya dengan baginda SAW. (Hadith ini adalah lemah, bagaimanapun ia dikira sebagai adab sahaja berdasarkan umum dalil-dalil lain). Jika demikian hukumnya, maka sudah tentu melihat kemaluan selain pasangan yang halal di dalam filem lucah lebih lagi ditegah oleh Islam.

Ketiga :
Terdapat cara lain untuk mempelajarinya, iaitu dengan membeli buku panduan seks dalam Islam yang melakarkan gambar-gambar lukisan sahaja.

Keempat :
Filem-filem ini sudah tentu dilakonkan oleh orang bukan Islam serta sudah tentu menjalani hubungan seksual tidak menurut disiplin Islam dalam hubungan seks. Termasuklah melakukan seks secara yang diharamkan oleh Islam. Justeru, meniru teknik yang diharamkan sudah tentu diharamkan juga.

Sebagai contoh, Islam tidak menggalakkan suami isteri bersama dalam keadaan telanjang bogel sebagaimana disebutkan sebagai salah satu disiplin adab melalui hadith :-

إذا جامع أحدكم أهله فلا يتجرد تجرد العيرين

Ertinya : "Apabila seorang kamu 'bersama' isterinya maka janganlah kamu bertelanjang bogel ( bermakna perlu berselimut)" (Riwayat Ibn Majah 1/619 no 1921)

Demikian juga displin dan adab-adab lain seperti berdoa sebelum bersama, tidak mendatangi isteri dari duburnya, tiada oral seks, berwudhu jika ingin bersama kali kedua sebelum mandi dan banyak lagi adab dan hukum Islam yang tidak akan dapat dipelajari dari filem lucah itu. (Nizom al-Usrah, Dr Md Uqlah, 2/16-17)

Kelima :
Dibimbangi si suami atau isteri akan terbayangkan pasangan pelakon di dalam filem lucah tersebut. Maka ia jatuh ke dalam perkara haram yang lain pula.

Keenam :
Nabi Melarang menceirtakan perihal sulit aurat orang lain, apatah lagi melihatnya di dalam video seperti ini.

Nabi SAW bersabda :

لا تباشر المرأة المرأة فتنعتها لزوجها كأنه ينظر إليها

Ertinya : "janganlah seorang wanita melihat aurat wanita lain, lalu menceritakannya kepada suaminya sehingga seperti (suaminya) melihatnya". (Riwayat Al-Bukhari)

Kesimpulannya, diharamkan menggunakan filem lucah samada untuk menaikkan syahwat suami isteri mahupun sebagai pengajian.

Kubur Wanita Ini Digali dan Mayatnya Dirogol!


Wanita di bawah ini telah dibunuh dan mayatnya telah dibedah. Selepas itu beliau ditanam di kubur yang ditetapkan. Kemudian, entah ada mamat mana yang sangap sangat dekat beliau pergi korek balik mayat beliau lalu rogol puas-puas. Hobi merogol mayat dipanggil sebagai necrophilia dalam bahasa penjajah.






Jin Yang Selalu Mendampingi Kita Setiap Masa


Aisyah r.a menceritakan bahawa pada suatu malam Rasulullah s.a.w. keluar dari rumahnya (Aisyah),
 

Aisyah berkata: "Aku merasa CEMBURU."
 

tiba-tiba Baginda berpatah balik dan bertanya: "Wahai Aisyah apa sudah jadi, apakah engkau cemburu?"
 

Aku berkata: "Bagaimana aku tidak cemburu orang yang seumpama engkau yaRasulullah."
 

Sabda Baginda: "Apakah engkau telah DIKUASAI oleh SYAITAN?" 

Aku bertanya: "Apakah aku ada syaitan?"

Sabda Baginda: "Setiap insan ada syaitan, iaitu Qarin."

Aku bertanya lagi: "Adakah engkau pun ada syaitan ya Rasulullah?"
 

Jawab Baginda: "YA, tetapi Allah MEMBANTUKU sehingga QARINKU telah MASUK ISLAM."
(Hadis Riwayat Muslim)

p/s : Qarin akan BERPISAH dengan ‘kembarnya’ hanya apabila manusia itu (kembarnya) meninggal dunia.Roh manusia akan ditempatkan di alam barzakh, sedangkan Qarin terus hidup kerana lazimnya umur jin adalah panjang..


Walau bagaimanapun, apabila tiba hari akhirat nanti maka kedua-duanya akan DIHADAPKAN di hadapan Allah untuk DIADILI..tetapi Qarin akan BERLEPAS TANGAN dan TIDAK BERTANGGUNGJAWAB atas kesesatan atau kederhakaan yang dilakukan manusia itu..
Ranking: 5


Koleksi Gambar Bayi Paling Unik di Dunia

Salam sejahtera... Setiap hari, ratusan ribu bayi dilahirkan dan kebanyakannya adalah dianggap normal. Namun, ada sesetengahnya dilahirkan dalam keadaan yang tidak cukup sifat ataupun tidak sempurna. Bagaimanapun setiap bayi yang dilahirkan adalah anugerah tidak terhingga dari-Nya. Erm, jom terjah gambar-gambar bayi paling unik di dunia di bawah...

Mati kemudian hidup kembali

Bayi ini dikhabarkan meninggal setelah lahir tetapi setelah dua jam kemudian bayi itu hidup dengan baik dan sihat.


Satu tahun hamil

Bayi perempuan kecil itu membawa kembarnya di perutnya. Sudah melakukan pembedahan dan sekarang dalam keadaan sihat dan normal.


Bayi Berkulit Harimau (Ichthyosis Harlequin)
  
Bayi yang kelihatan seperti kulit harimau dilahirkan di Gilgit, Pakistan lahir pada 2010. Bayi itu meninggal dunia sejurus dilahirkan.


Bayi Bermutasi (Anencephaly)

Bayi ini dilahirkan pada tahun 2006 dengan keadaan yang disebut anencephaly. Apakah ada hubungannya dengan pembentukkan otak yang tidak tepat atau tidak lengkap.


Bayi Berekor

Dilahirkan di India pada tahun 2001. Banyak orang India menganggap dia adalahanugerah tuhan.











follow me at BLOGR

SHOUTBOX

LIKE US ON FACEBOOK!

Followers